Pictures by Guru

2013-08-22
20:09:27

Mode,Oculus rift och Prag
Snart slut på arbetsveckan och spelningen i Prag närmar sig.Nästa fredag åker hela Skellington till Prag och spelar.Det ska bli kul.Det enda svåra är hur man flyger med instrument utan att betala en förmögenhet.Vi får se hur det går.
Jag försöker hinna med fotogruppen på Facebook så mycket det går men tiden räcker inte riktigt till.Det är utvecklingssamtal,föräldramöten och allt däremellan.Både privat och på jobbet.Jag lägger upp dagens bidrag till fotogruppen på tema mode.
Metallmode.(Canon EOS 1100D)
Testade den här för ett par veckor sen.Det är min gitarristkollega i Skellington som har skaffat den.Den heter Oculus rift och är en spelkonsoll/tillbehör som man kopplar till datorn. "Glasögonen" är skärmen.Det finns inte så mycket spel och sånt än.Jag testade en demo där man åker i rymden.Man flyger förbi planeterna och kan samtidigt läsa information om dem.Det som är unikt,förutom att det är 3D effekt,är att när man vrider på huvudet på riktigt så är det vrider man på huvudet i spelet.Tex om jag har passerat Saturnus så kan jag vrida på huvudet och se Saturnus från sidan.Jag testade också Minecraft. En helt annan upplevelse än att se spelet platt på en skärm.Här står man mitt i spelet och ser de kantiga molnen underifrån.Coolt.Den finns inte i handeln än.Det är dom som har stött utvecklingen av apparaten som har fått möjligheten att köpa den (så har jag förstått det i alla fall).Det är Avell som testar den på bilden.Mobilbild.
En bild från senaste spelningen,från scenen strax innan vi började.Lite dålig bild men det är med mobilen.
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: