Pictures by Guru

2015-11-22
23:51:22

Rally,design,inredning och höst
Nu var det fett länge sen!
Mycket har hänt,mycket kommer antagligen att hända. Lowe har fått diagnos,Avell har fått nytt jobb men å andra sidan så är allting lika stressigt som vanligt. Tur att vi har stugan. Den räddar sinnesfriden. Vi hade antagligen varit galna allihopa utan den och en chans att komma undan.
Nu kör jag lite bilder från hösten som jag har samlat på mig. Event,fix i stugan och sånt.
Vi syns relativt snart hoppas jag.
Skrivbordet på landet och ett par kameror vi köpt på auktion och antikaffär.
En kodak Six-20 `Brownie.Jag tror den är från 30-talet. Det är en utveckling av en kamera som kom 1900.
Den första kostade 1 dollar för att alla skulle ha råd med en. "Push the button,we do the rest" var deras motto.
100 kr på auktion.
Så här ser det ut i sökaren på den andra kameran.
Det har fällts en hel del träd i skogarna runt Hållsta. Avell räknar års-ringar.
Det kördes ett rally i Lohärad. En av transportsträckorna kördes på vägen utanför stugan. Många äldre bilar,som den här Saaben.
 
 
 
 
 
 
 
En klassiker!
Det har blivit lite friluftsliv också. Här är från vi var och fiskade vid fyrsjön.En liten sjö på gångavstånd från stugan. En arg gubbe började skrika att man måste ha fiskekort. Vi ifrågasatte det och kontaktade Fiskesportföreningen i Norrtälje som har hand om fiskekorten. De sa att de inte kände till vem som ägde rätten till sjön men att de alltid tillät barn upp till 16 år att fiska utan fiskekort för att det var bra att de hade ett intresse och kanske var blivande sportfiskare. Vi 1,gubben 0.
 
Avell och boysen.
Mille mediterar.
Höstbild
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det har hunnits med en del inredning också. Mittenskallen och skåpet är auktionsfynd.
 
Sovrummet har fått ett nytt utseende. Ny tapet,lampor av ett par gamla konsoller och arbetslampor från Biltema,änglavingar från Eurostore och en korp målad av mig.
 
 
En lampa i köket gjord av en gammal koppartratt. Avell gjorde den.
Korpen!
En fin rådjursskalle som jag fick i farsdagspresent.
Vi har även hunnit med att tattuera oss. Jag har tyvärr inga bilder på Avells.
Höst-ek
 
Lowe och Mille
Jag kommer inte åt alla mina bilder från Instagram men om man vill se hur köket i stugan blev kan man söka på guru1313.
Vi syns
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: