Pictures by Guru

2014-04-20
12:19:10

Art,Ägg och Sabrering av champagne
Påsken är firad så nu kan man återgå i vanliga hjulspår: I går firade vi påsk med min svåger och hans familj,som vi gör nästan varje påsk. Bort från grannar och elände ner till Trosa. Vi började med att besöka Åda golfklubb som upplåter sin övervåning i klubbhuset till Konst triangeln i Trosa. Det är en konstutställning på flera platser i Trosa men min svärmor ställde ut i Åda.Vi mellanlandade där,tittade på bra konst innan vi fortsatte. Traditionsenlig sabrering av champagnen,tipspromenad,äggmålning och nytillskottet påskgodistillverkning följde innan påskmiddagen som bestod av vad alla tagit med sig.Knytis således.Mycket gott och mycket mycket! Påskäggsletning för de mindre så föräldrarna hade lite tid att pusta ut.Sen hem på kvällen.Här följer lite illustrationer på spektaklet.Inte så många bilder tagna ändå.Det kan ha med att göra att man har barn med sig :)
Min son,konstnärinnan(svärmor)Kristina Fant och min fru(Avell). I bakgrunden ser man några av Kristinas tavlor.
 
 
Ett konsttips: köp gärna en akvarell.Mycket dekorativa bilder med havsmotiv,gamla hus,fyrar och liknande.
Lowe tyckte inte konsten var så rolig utan tittade mer på golfarna utanför.
Mille kollar konst.
Offerbordet.
Sabrering av champagne innebär att man slår av korken/bit av flaskhalsen med en sabel.Roligare sätt att öppna en flaska.

Here we go!
Mille målar ägg.
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: